Bakken 16/7 - 2010

Just nu sitter jag och kollar in avsnitt av Bokusatsu Tenshi Dokuro-Chan (En anime-serie).
Imorgon blir det då jobb som vanligt, och en vilodag :) Jag har ju haft fullt upp hela tiden! Jag var ju bland annat med Maria en hel dag och sen sov vi över, och igår var jag även på Bakken med Sofie och sovde över.
Gissa om jag var slut! Mådde tillslut illa efter allt åkande! Men det beror nog på hotdogen jag åt. Sen åt jag även en supergod glass, Och i Danmark så brukar man ju även toppa glassen med sylt, vispgrädde och en gräddbulle på toppen. Jag gillar inte sylt så jag valde bara lite grädde men det var nog. Jag åkte en hel del! Berg och dalbanan, Uppskjutet, Flumride, Draken, Racerbilarna (Typ en miniberg och dalbana), Ulven, Spökhuset m.m. Gissa om vi blev rädda när vi åkte spökhuset ;o Det var t.o.m någon som tog en i nacken osv! Den åkte vi inte om ;) Och vi hade verkligen tur, för i början när vi skulle köra in stod det massor med folk utanför entren! Då tänkte jag "Herregud, nu får vi vända och åka hem". Men det var tvärtom, det var superlite folk eftersom Bakken hade nyss öppnat :) En gång fick ´vi ju vända hem ör att det var för mycket folk! Sen blir det nog till Bakken en gång till med Sofie i Augusti, skulle egentligen till Liseberg men vi tror det blir Bakken eftersom det är så långt till Liseberg! Haha, då ska jag åka tornadon flera gånger ;) Den var ganska läskig, eftersom vi satt baklänges och den var riktigt snabb och lutade sig mycket. Vi skrek mest hela vägen haha, men sen när vi gick av så ropade jag: En gång till, en gång till! Haha, stackars Sofie blev illamående! Sen efter jag åt en hotdog mådde jag superilla och hade ont i magen och ville bara hem! Jag sov hela tiden i bilen och vaknade sen när vi skulle på båten. Vi satt ute och njöt av utsikten :) Här kommer det fullt med bilder!




 Entren:


Karusell som går åt alla håll, och upp och ner, den åkte jag inte :S


Tornadon, en av mina favoriter♥:



Racing, också en favorit som jag säkert åkte 8 gånger:


Lustiga huset! Och jag bara måste berätta en pinsam grej för er! Just när man ska ut från huset så är det rullstrappor som jag nt riktigt gillar att glida ner för, så jag hoppar istället. Och så blåser det också emellan, så jag väntade och hoppade och olyckligtvis så blåset kjolen upp! Snacka om pinsamt och alla bara glodde :S


Berg och dalbanan:


Draken:


Barnkarusellerna:



Den supergoda glassen med smak av bubbelgum♥:



Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, mår fortfarande illa, men Ulven och flumridern va as roliga. Haha det såg roligt ut när alla bara stog och glodde på dej xD

2010-07-18 @ 09:34:14
URL: http://sweetysophie.blogg.se/
Postat av: Bästa Bluueebeerry c:

vill åka till Liseberg nu xDD

jag ÄLSKAR karuseller , iam a karusellmänniska :DD

2010-07-31 @ 21:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0